A utilização da composição de imagem na identificação de suspeito um estudo de Caso da Polícia Civil de Goiás
Main Article Content
Abstract
Este artigo explora a utilização da composição de imagem como ferramenta auxiliar na identificação de um suspeito de crime, enfatizando a análise de vídeos, o aprimoramento e a construção de imagens faciais, e a colaboração de profissionais de papiloscopia
especializados em arte forense. A técnica possibilitou a montagem da imagem facial de um suspeito por meio da análise minuciosa de imagens de vídeo, contribuindo significativamente para a detenção do autor de um crime violento. O estudo destaca a importância da obtenção e interpretação de vestígios na investigação criminal, demonstrando a eficácia da composição de imagem na resolução de casos com evidências visuais limitadas. Recomenda-se o desenvolvimento de novos estudos em composição facial para apoiar investigações criminais.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The journal has exclusive rights over the first publication, printed and/or digital, of this academic text, which does not affect the copyright of the person responsible for the research.
The reproduction (in whole or in part) of the published material depends on the express mention of this journal as the origin, by citing the volume, edition number and the DOI link for cross-reference. For rights purposes, the original publication source must be recorded.
The use of the results published here in other vehicles of scientific divulgation, even if by the authors, depends on the express indication of this journal as a means of original publication, under penalty of characterizing a situation of self-plagiarism.
____________________________________________
Additional information and author statements
(scientific integrity)
Declaration of conflict of interest: The author(s) confirm that there are no conflicts of interest in conducting this research and writing this article.
Authorship statement: All and only researchers who meet the authorship requirements for this article are listed as authors; all co-authors are fully responsible for this work in its entirety.
Declaration of originality: The author(s) guarantee that the text published here has not been previously published elsewhere and that future republication will only be made with express reference to the original place of publication; also certifies that there is no plagiarism of third-party material or self-plagiarism.
____________________________________________
Archiving and distribution
The final published PDF can be archived, without restrictions, on any open access server, indexer, repository or personal page, such as Academia.edu and ResearchGate.
How to Cite
References
CAMPOS, Carlos E.M Silva; ANDRADE, Cláudio Miranda de; MELO, Durval Alcântara. Representação Facial Humana. Caderno Didático.
Brasília: Academia Nacional de Polícia, 2017.
WERZBITZKI, J. L. Representação Facial Humana. Curitiba: Juruá. 2000. 296p
TAYLOR, K. T., Forensic Art and Illustration, MIRANDA, V.D.C : CRC Press, 2001.
VELHO, J. A.; COSTA, K. A.; DAMASCENO, C. T. M. Locais de crime: dos vestígios à dinâmica criminosa. Campinas, SP: Editora Millennium,
ZAHRADNÍKOVÁ, B.; DUCHOVIČOVÁ, S.; SCHREIBER, P. Generating Facial Composites from Principal Components. MATEC Web of Conferences. 42. 04006. 10.1051/matecconf/20164204006. 2016.